Het probleem
Sommige motoren van Volkswagen lijden onder vroegtijdig falen van de distributieketting. De 1.4 TSI benzinemotor met motorcode CAXA, CAXC, CAVD, CTHD ed. is hier een klassieke voorbeeld van. De distributieketting in deze 1.4 TSI-motor is in theorie onderhoudsvrij, maar in de praktijk brengt het regelmatig problemen met zich mee. Het meest voorkomend probleem is de opgerekte distributieketting.
Als u bij het (koud) starten ratelende, hevige tikkende of slepende geluiden hoort bij de motor, raden we u aan om contact met ons op te nemen. Wordt de distributieketting té lang dan kan de distributie/timing ieder moment verspringen met ernstige motorschade tot gevolg. Naarmate de tijd verstrijkt kan/zal het geluid steeds frequenter en heviger worden. Stop met rijden als u de distributie sterk kunt horen en laat uw Volkswagen beter afslepen. Doorrijden kan in dit geval ook voor ernstige motorschade zorgen!
Een defect aan de distributie kan zich op verschillende manieren uiten:
Het motorlampje kan gaan branden met foutcode in het motormanagement
Slecht/onregelmatig stationair lopen
De motor kan vermogen verliezen: schokken/inhouden
Er kan geratel uit de motor komen
De 1.4 TSI-motor is te vinden in de volgende modellen van Volkswagen:
VW Golf 5 1.4 TSI
VW Golf Plus 1.4 TSI
VW Golf 6 1.4 TSI
VW Scirocco 1.4 TSI
VW Touran 1.4 TSI
VW Sharan 1.4 TSI
VW Jetta 1.4 TSI
VW Passat 1.4 TSI
VW Tiguan 1.4 TSI

De Prijs
1.4 TSI tot 125 PK
Bijvoorbeeld de CAXA, CAXC-motor die origineel maximaal 125 pk heeft.
€599,- incl. btw & excl. nokkenasversteller
€899,- incl. btw & incl. nokkenasversteller
1.4 TSI boven 125 PK
Bijvoorbeeld de CAVD, CTHD-motor die origineel boven de 125 pk heeft.
€749,- incl. btw & excl. nokkenasversteller
€1049,- incl. btw & incl. nokkenasversteller
* In sommige gevallen gaat de nokkenasversteller weleens kapot. Dit is vaak het geval als er te lang wordt doorgereden met opgerekte ketting. De nokkenasversteller krijgt dan tikken en schokken van de ongespannen ketting waardoor het interne hydraulische mechanisme verslijt/beschadigd raakt. Hierdoor kan op den duur de inlaatnokkenas niet correct worden versteld en kan de auto zijn vermogen en koppel verliezen en zal het brandstofverbruik toenemen. De nokkenasversteller kunnen wij controleren wanneer we halverwege het vervangen van de distributieketting zijn. Mocht deze defect en/of ernstig versleten zijn dan dient deze mee te worden vervangen.

De oplossing
Hoe lossen wij dit op?
Door de opgerekte distributieketting raakt de timing van de motor verstoord . Wij zetten deze weer correct bij en vervangen compleet de volgende onderdelen & vloeistoffen:
Distributieketting
Distributiekettingspanner
Distributiekettinggeleiders
Distributiehuispakking
Krukaskeerring
Motorolie
Oliefilter
Waarom MAGO Autotechniek?
Voor het vervangen van de distributieketting of distributieriem hebben wij een vaste all-in prijs met 'zonder-gezeur-reparatie-garantie' van 1 jaar. We staan in voor de kwaliteit van de door ons uitgevoerde werkzaamheden en gemonteerde onderdelen, wij werken daarom uitsluitend met originele en eerste klasse onderdelen. Daarbij worden alle distributiewissels uitgevoerd volgens de fabrieksspecificatie van uw auto. Indien uw auto bij ons in onderhoud blijft, wordt de garantie op de distributieketting met 1 jaar verlengd!
Alle distributiewissels worden standaard uitgevoerd met foto-/video rapportage. De bevindingen, gebruikte onderdelen en de verrichte werkzaamheden worden, in hoeverre dit mogelijk is, in beeld gebracht en gedeeld via social medium (whatsapp, telegram, etc.). Wij garanderen vakwerk en dat mag gezien worden.
Bezoek onze garage
Maandag
09:00 - 18:00
Dinsdag
09:00 - 18:00
Woensdag
09:00 - 18:00
Donderdag
09:00 - 18:00
Vrijdag
09:00 - 18:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Adres
Goudenrijderhof 8
5551 VJ Valkenswaard
Contact
+31 40 240 5057