
PEUGEOT Klepseals vervangen
Ziet u bij het starten of bij het gas geven blauwe rook of rookpluimen uit de uitlaat van uw Peugeot? Of moet u regelmatig olie bijvullen? Hoogstwaarschijnlijk zijn dan de klepseals/klepsteelrubbers versleten, dit is een vaak voorkomend probleem bij een aantal benzinemotoren van Peugeot.
Olieverbruik is een vaak voorkomend probleem bij de Peugeot. De oorzaak van het olieverbruik en hevig roken zijn de uitgedroogde en versleten klepseals oftewel klepsteelrubbers. De klepsteelrubbers worden hard waardoor deze niet meer goed afdichten. Het is essentieel dat de verbrandingsruimte, oftewel de cilinder, goed afgesloten is van de rest van de motor.
In zowel de cilinderkop als in het carter bevind zich motorolie. Op het moment dat de motorolie in de cilinderkop langs de versleten klepseals loopt en vervolgens via de kleppen zelf de cilinders bereikt, zal deze mee verbrandt worden samen met het benzine/luchtmengsel. Hierdoor komt er hevige blauwe rook uit de uitlaat en gaat de motor van uw PEUGEOT veel olie verbruiken. Een goed afdichtende klepseal zorgt ervoor dat dit lekken niet mogelijk is.
Wat zijn de klachten bij versleten klepseals?
-
Hoog olieverbruik (tot wel 1 liter op 750 km -1750 km)
-
Stinkende uitlaatgassen (verbrande oliegeur na rijden rond de auto)
-
Blauwe rook uit de uitlaat bij optrekken of verhoging stationair toerental (gas geven)
-
Zwarte aanslag in de uitlaat
Wat zijn de mogelijke gevolgen als u blijft doorrijden met versleten klepseals?
-
Motor schade door te weinig olie
-
Defect van katalysatoren
-
Afkeur bij APK-keuring
-
Vervuiling van uitlaat en secundair luchtsysteem
Versleten Klepseals
Het vervangen van de klepseals klepsteelrubbers van PEUGEOT is een ingewikkelde klus die specialisme eist. Dit vraagt niet alleen kennis, maar ook speciaal gereedschap is een vereiste om de reparatie perfect uit te kunnen voeren. MAGO Autotechniek heeft veel ervaring met het vervangen van klepselas. Jaarlijks vervangen wij veel klepseals bij diverse PEUGEOT modellen met veel tevreden klanten uit alle delen van Nederland. Maar ook klanten uit België en Duitsland weten ons te vinden. Om deze reden zijn wij een van de koplopers van klepseals vervangen van PEUGEOT en CITROEN van de provincie Noord-Brabant.
Bij MAGO Autotechniek worden de klepseals steeds vervangen door een complete 'klepsealset" . Deze set bevat, naast de klepseals, ook andere onderdelen, pakkingen & keerringen die noodzakelijk zijn voor om de problemen met de klepseals perfect te verhelpen. Voor het vervangen van klepseals heeft MAGO Automotive speciaal gereedschap en expertise in huis, waardoor de cilinderkoppen niet gedemonteerd te hoeven worden van de EP6C-motor.en Dit scheelt aanzienlijk in de kosten aangezien er minder onderdelen vervangen worden en er aanzienlijk minder arbeidsuren nodig zijn voor de reparatie. Vakkundig, snel en voor zeer scherpe prijs!

Wat wordt er vervangen
Bij deze ingreep worden de volgende onderdelen vervangen:
-
Alle klepseals, totaal 16 stuks, 4 per cilinder.
-
Kleppendekselpakking
-
Diverse bevestigingsmateriaal
-
Inleren/adapteren van de componenten
Hoe lang duurt de reparatie?
Voor deze ingreep bent u de auto ongeveer 1 werkdag kwijt, als u de PEUGEOT ochtends brengt kunt u hem in de meeste gevallen 's avonds weer ophalen.
Weet u niet welke motor in uw PEUGEOT zit en welke prijs van toepassing is? Bel, mail of whatsapp ons u kenteken. U krijgt van ons een vrijblijvende offerte!